2016. szeptember 4., vasárnap

Klári Mama szilvásgombóca

Nálunk is megindult ma a bakterház, szilvásgombócot készítettem, igaz dobálózásra nem került sor, meghát a ház sem dőlt össze, azért a film hangulata körbelengte a napomat.:)


Idén nyáron apai nagymamámtól volt alkalmam végre megtanulni, hogyan is készíti el a nálunk már családi hagyománynak számító szilvásgombócát. Nincs olyan családi esemény, hogy ne lenne a hatalmas ételekkel megrakott asztalon vagy szilvásgombóc vagy almáspite. A recept nagyon régi, Ő is a nagymamájától tanulta fiatal menyecske korában és most, mint legidősebb leányunoka én is beavatott lettem a receptbe. :)
Balatonudvarin készítettük együtt először, s ma itthon mint vizsga munka egyedül főztem meg, hogy lássam, sikerült-e mindent megtanulnom.  Kiccsaládom szerint átmentem a vizsgán. Olyan lett, mint Klári Mamáé! :) 


Úgy gondolom, hogy ezt a kis csodát önző módon nem tarthatom meg csak magamnak, szeretném Veletek is megosztani a receptet. Sajnos arányokat nem tudok mondani, mert mindent csak úgy érzésre adtunk a krumplihoz, ezért is lesz különleges minden egyes alkalommal. 

Zutaten :)

*főtt krumpli
*liszt
*zsír
*1 tojás 
*só
*szilva (minél szottyosabb annál jobb)
*cukor (kockacukor)
*fahéj ízlés szerint

Elkészítés:

Megfőzzük a krumplit, majd összetörjük s hagyjuk kihűlni. Miután meghűlt hozzáadjuk a lisztet, sót, tojást (Mama szerinte jobb ha előtte felverjük) és a zsírt. Normális tészta állagot kell hogy kapjunk, tehát annyi liszt kell bele, hogy már ne ragadjon s nyújtható legyen. 

        
Ezek után a szilvákat ketté vágjuk, kimagozzuk s mindegyik félbe egy-egy kockacukrot biggyesztünk. Én itthon barna cukorral készítettem, körülbelül fél kiskanálnyi cukrot tettem mindegyik kis szilvára, valamint ízlés szerint fahéjat is szórhatunk rájuk.

Udvariban

Itthon


Kinyújtjuk a tésztát majd kis négyzetekre vágjuk egy éles késvel. 


                           


Ezek után következik a számomra legaranyosabb rész, mikor kicsike batyukat készítünk. Egyszerűen behajtjuk a négy sarkát a tésztának, rá a szilvácskákra, majd kicsit összegömbölygetjük őket, s már mehetnek is a lobogó vízbe. 


Udvari



Itthon
Főzzük a kis gombóckákat addig, amíg fel nem jőnek a víz tetejére, s még egy kicsit. :) Ezek utána zsíron pirított prézliben, zsemlemorzsában meghengergetjük őket. :) 
Készítsétek el Ti is! :)



Köszönöm Klári Mama!!! :)) <3


S ilyen lett :) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése