2016. augusztus 16., kedd

Újra itthon



Ma reggel pontban fél 8-kor bedöcögött megfáradt, leharcolt buszocskánk a Népligetbe, bő 12 óra zötyögés után. Azt leszámítva, hogy valahol  Kolozsvár közelében egy méretes kövecske csapódott az ablaknak, s annak rendje módja szerint ripityomra törte azt, más veszedelem nem történt velünk. Buszsofőrünk Tibi, ura volt a helyzetnek s egy közeli benzinkúton egy nagy kartondobozzal meg sok-sok méter vastag celluxszal megfoltozták, betapasztották kicsiny járművünk ablakát. 

De hogy hol voltam e csodálatos héten keresztül?

Orotván

Ez a kicsi falucska Székelyföldön terül el, Gyergyószentmiklóstól körülbelül 30 km-re.

Orotva. Mit jelenthet ez a név, honnan eredhet,mi lehet a valódi jelentése?
A hét egyik napján, egész napos Citromfű szedésünk végeztével gyalogszerrel indultunk haza. Az út igencsak hosszú volt,de ennek köszönhetően volt időnk beszélgetni s megtudni pár dolgot az éppen alattunk elterülő völgyben csücsülő falucskáról. Berni, a család fiatal legényének párja mesélt nekünk a falu nevének jelentéséről. Körülbelül az 1800-as évek elejéről származnak az első írásos feljegyzések a faluról. Eredetileg neve "orotvány" vagyis irtovány, irtás szóból származhat. Olyan terület, ahol valaha erdőség volt, de a fákat gyökerestül kiirtották, helyükön legelők, esztenák, kaszálók lettek. Utána néztem én ennek a névnek itthon is , és egy másik forrást is találtam, ami ugyan nem áll messze Berni néveredettől, de gondoltam megemlítem. A falu honlapja azt mondja, aratás-orotás=> Orotva.

Hogy pontosabb legyek Orotván belül, a falu végén egy gyógynövényes kertben töltöttem, három jóbarátommal-zenésztársammal, valamint rengeteg jó emberrel, gyógynövénnyel, jósággal ezt a hetet.
 A család réges-rég óta foglalkozik gyógynövénytermesztéssel, s ezekből készítenek teákat, kenőcsöket, gyógyító eszközöket. Ezen a linken megtalálhatjátok őket. "Bízz a természet gyógyító erejében."-szól a mottójuk. Ezen a helyen bizony ezt az érzést tökéletesen megtapasztaltuk, például miközben egy közeli hegy tetején egy esztenán kakukkfüvet szedtünk, vagy reggel mikor a sátramból kikelve megpillantottam a kerten átcsordogáló patakot, vagy mikor ugyanennek a pataknak csobogására aludtam s keltem fel, és a végtelenségig sorolhatnám élményeimet.  Ez a hely tényleg gyógyít. Nem csak maga a légkör, a természet közelsége, az illatok a fények, hanem az emberek is akik itt élnek, vagy akiket szintén ide vonzott ez a hely s itt maradtak. ( A legelső kép szerintem magáért beszél:) )




Az elkövetkezendő bejegyzéseim sora az itt átélt élményeimről fognak mesélni. Az egész heti munkától kezdve a hét végét megkoronázó Gyógyító érzések fesztiválon át (ami szintén itt volt), Szőcs János furulyás bácsival töltött csudálatos délutánunkig, szeretnék rengeteg mindenről beszámolni! :)

Néhány kép az utazásunkról :)


Marosvásárhelyt töltöttünk jó pár órát, míg a csapat másik két tagja is megérkezett egy másik telekocsival.











1 megjegyzés: